سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۲۷:۳۶

تلاش عربستان برای امنیت تاسیسات فراساحلی نفت

باشگاه خبری فراساحل: تاسیسات نفتی فراساحلی عربستان سعودی از نظر امنیتی به به‌روز رسانی نیاز دارند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل اویل پرایس، از پیش از این هم غول نفتی دولتی آرامکوی عربستان سعودی پیشنهاداتی از پیمانکاران دفاعی از سراسر دنیا برای پروژه‌هایش دریافت کرده بود. شرکت آمریکایی ریتون و شرکت آلمانی رینمتال از جمله این شرکت‌هایی هستند که در این حوزه فعالیت‌ دارند. رویترز در مصاحبه‌ای که با منابع خود در آرامکو داشت نوشته است در قراردادی که اخیرا پیشنهاد شده است یک سیستم طولانی مدت امنیتی ۹ سایت فراساحلی عربستان سعودی در خلیج فارس را در بر می‌گیرد. وقتی این مناقصه‌ها به تصویب برسد در میادین نفتی جدید هم اجرا خواهند شد.

بر همین اساس،‌ اویل پرایس نوشته است که آرامکو توضیحی در خصوص این اقدامات جدید امنیتی نداده است اما اعلام کرده است که امنیت کارکنان و تاسیسات خود را بالاتر از هر چیزی می‌داند و بیشترین اهمیت را برای آن قائل است». ماه گذشته عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت، ‌اعلام کرده که سه ایرانی متهم به ارتباط با سپاه را دستگیر کرده است. مقامات عربستان سعودی ادعا کرده بودند که این افراد را در نزدیکی میدان نفتی مرجان بر روی یک قایق دستگیر کرده‌اند. ایران با تکذیب این خبر گفته بود این افراد ماهیگیر هستند. بر همین اساس، اویل پرایس نوشته است که عربستان سعودی در ماه آوریل مدعی شده بود که تلاش برای انفجار یک مرکز توزیع نفت در جازان در استان هم مرز با یمن در جنوب شرق این کشور را خنثی کرده است. عربستان حوثی‌های یمن را متهم به این حمله کرده است.

در سال‌های اخیر تاسیسات نفت و گاز عربستان حمله سایبری را هم تجربه کرده بودند. در سال ۲۰۱۲،‌ حمله سایبری به شرکت آرامکو باعث شد که این شرکت تمامی فایل‌های خود را در هارد دیسک اصلی شرکت از دست بدهد. به نوشته اویل پرایس،‌ این تولید کننده اوپکی چندین تنش ژئوپلیتیکی را در منطقه خلیج فارس راه انداخته است. عربستان بیش از یک سال است که در یمن گرفتار شده است. از ماه ژوئن هم عربستان به همراه هم‌پیمانان خود با قطر به نزاع برخاسته است.



  کد خبر : 4116
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :